باک سازی فیدار

باک سازی آلومینیوم فیدار
تهیه و ساخت انواع باک ها و مخازن سوخت آلومینویومی خودرهای ترابری و سنگین
طراحی و نصب انواع باک خودرو
تهیه و نصب انواع باک های خودرو
Previous slide
Next slide

خطرات جوشکاری آرگون و اقدامات لازم برای حفظ سلامت جوشکار

چه جوشکاری دستی باشد، چه جوشکاری خودکار یا مداری با سر باز، روش جوشکاری TIG خطرات خاصی برای جوشکار دارد که باید با احتیاط انجام شود، به ویژه مواردی که لزوماً در نگاه اول قابل مشاهده نیست.

ضرورت محافظت از چشم هنگام جوشکاری TIG


هر جوشکاری که تا به حال با فرآیند TIG دستی جوش داده باشد با “قوس قوس” آشنا است. هنگامی که قوس الکتریکی ایجاد می شود، تابش شدید ماوراء بنفش (UV) و مادون قرمز (IR) تولید می کند. این به دلیل خود قوس است و تغییر دمای فلز پایه – فولاد باعث می شود که قوس قرمز شود. این دو نوع تشعشع برای چشم انسان قابل مشاهده نیستند، اما این به هیچ وجه تأثیر آنها را بر روی شبکیه انسان کاهش نمی دهد. حمام اگر جوشکار به درستی محافظت نشود، این تابش می تواند خطر آسیب موقت یا دائمی چشم را به همراه داشته باشد.

برای محافظت از خود در برابر این انواع پرتوهای مرئی و غیر قابل مشاهده، برای جوشکار ضروری است که از هود جوشکاری با شیشه هایی استفاده کند که یک قسمت درخشندگی مرئی را کاهش می دهد و برای قسمت دیگر تابش اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز را فیلتر می کند.~
~ شیشه فیلتر باید با توجه به شدت جوش انتخاب شود، بنابراین مطابق با استاندارد ISO 4007 است. برای شدت های مختلف از ۱۰A تا ۳۰۰A، شاخص شیشه فیلتر بین ۸ تا ۱۳ متغیر است. هر چه این شاخص بالاتر باشد، شیشه تیره تر است.

برای جوشکاری TIG باید به انواع موادی که قرار است جوش داده شود نیز توجه شود. به عنوان مثال، اگر سطح به صورت آینه ای صیقلی باشد، قوس می تواند از سطح منعکس شود که آن را به همان اندازه خطرناک می کند که گویی مستقیماً به آن نگاه می شود. اقدامات دیگری که در اطراف او اتفاق می افتد. به منظور ایجاد مزاحمت و خطر نکردن افرادی که در یک اتاق کار می کنند، توصیه می شود محل جوشکاری را با پرده های فیلتر کننده تشعشع “حصار” کنید.
هنگام جوشکاری با TIG از پوست خود در برابر اثرات اشعه محافظت کنید
اشعه ماوراء بنفش مستقیم (UV) همان تأثیری را که قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر روی شما می گذارد، دارد، اما اثرات آن بر روی پوست شما بسیار سریعتر و پس از مدت زمان کوتاهتری ظاهر می شود.
~حتی یک دوره بسیار کوتاه قرار گرفتن در معرض می تواند باعث قرمزی شود که اگر شدت جوش و زمان نوردهی افزایش یابد حتی بدتر می شود. با یک روپوش این شامل یک هود جوشکاری و دستکش است که از شما در برابر تشعشعات و همچنین در برابر گرمای تولید شده در مجاورت قوس محافظت می کند. اگر اقدامات احتیاطی اولیه انجام نشود، خطرات را به همراه خواهد داشت. منابع تغذیه جوش معمولاً در ظروف فلزی قرار می گیرند، بنابراین اگر جریان نشتی ایجاد شود، باید فوراً به داخل زمین هدایت شود. همچنین در صورت وقوع این اتفاق، جوشکار باید به کفش ایمنی عایق مجهز شود.

بعد باید بررسی شود که تجهیزات جوشکاری سالم بوده و سیم های برق جدا نشده باشند. جریان بالایی بین الکترود و ماده با فرکانس بسیار بالا به عقب و جلو فرستاده می شود تا یک قوس الکتریکی غیر تماسی ایجاد شود. این کار از ورود تنگستن در حوضچه جوش جلوگیری می‌کند، اما ممکن است دستگاه‌های الکتریکی مجاور مانند ضربان‌ساز را مختل کند. به همین دلیل، جوشکاری با فرکانس بالا در محیط پزشکی ممنوع است. گاز برای تسهیل شروع قوس، بلکه برای محافظت از حوضچه جوش. گازی که بیشتر در هنگام جوشکاری با TIG استفاده می شود گاز بی اثر آرگون است.

آرگون دارای خواصی است که آن را به ویژه برای جوشکاری جذاب می کند، اما همچنین در شرایط خاصی که به عنوان مثال جوشکار نیاز به جوشکاری در یک جوشکاری دارد، خطر بزرگی را نیز به همراه دارد. منطقه محدود، مانند مخزن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا