باک سازی فیدار

باک سازی آلومینیوم فیدار
تهیه و ساخت انواع باک ها و مخازن سوخت آلومینویومی خودرهای ترابری و سنگین
طراحی و نصب انواع باک خودرو
تهیه و نصب انواع باک های خودرو
Previous slide
Next slide

خطرات جوشکاری روی مخزن سوخت

فرآیند جوشکاری مخازن گاز یا گازوئیل می تواند بسیار خطرناک باشد. احتمال اشتعال بخارات سوخت وجود دارد و اگر جوشکار از فرآیند جوشکاری MIG یا TIG در داخل مخزن ذخیره سوخت استفاده کند، در صورت استفاده از گاز آرگون در خطر خفگی ناشی از بخارات قرار می گیرد. این نه تنها برای جوشکار بلکه برای هرکسی که سعی می کند جوشکار را از داخل مخزن سوخت نجات دهد، تهدید می کند. ما امیدواریم که نکاتی که در زیر لیست کرده ایم به شما کمک کند در صورت نیاز به انجام هر گونه جوشکاری در مخزن سوخت، ایمنی را حفظ کنید. و اینکه احتراق در وضعیت خاموش است. با اطمینان از خاموش بودن همه منابع برق، احتمال ایجاد جرقه در مخزن را کاهش می دهید. هنگامی که این کار را انجام دادید، سپس می توانید باک سوخت را تخلیه کنید که ممکن است هنوز داخل آن باشد.
گام بعدی تخلیه کامل مخزن سوخت در یک ظرف تایید شده است که برای استفاده با مایعات قابل اشتعال طراحی شده است. اکیداً توصیه می شود که تخلیه مخازن گازوئیل روی یا نزدیک چاله های بازرسی انجام نشود.


پس از اینکه تمام گازوئیل را به طور کامل از باک خارج کردید، اکنون می توانید آن را از خودرو خارج کنید. استفاده از تجهیزات تهویه مناسب هنگام کار با مخازن گازوئیل به دلیل بخار زیاد که ممکن است وجود داشته باشد بسیار مهم است.
بعد از اینکه باک گازوئیل را به طور ایمن از خودرو خارج کردید، باید مخزن را چندین بار با آب گرم و صابون کاملاً بشویید. آب باید در یک ظرف قابل اشتعال مجاز قرار داده شود. آب را در خیابان یا در مجرای فاضلاب نریزید – می تواند وضعیت بسیار خطرناکی ایجاد کند.
گام بعدی شما این است که دود سوخت را از مخزن با استفاده از شیلنگ هوا برای حداقل یک ساعت یا تا زمانی که بتوانید تخلیه کنید. دیگر هیچ دود سوخت را تشخیص نمی دهد. شما می‌توانید آزمایش‌های شیمیایی انجام دهید تا مشخص کنید که آیا تمام دودهای سوخت کاملاً حذف شده‌اند یا خیر و آیا جوشکاری مخزن بی‌خطر است یا خیر. هنگامی که جوشکاری تمام شد، مخزن باید تا ۵ یا ۱۰ درجه ۷۰ درجه فارنهایت خنک شود.
هنگامی که مخزن به دمای مطلوب رسید و احساس کردید به اندازه کافی خنک است، اکنون می توانید یکپارچگی را آزمایش کنید. جوش داده و با قرار دادن مقدار کمی سوخت در مخزن به دنبال هرگونه نشتی باشید. اگر مخزن نشتی نداشته باشد، اکنون می‌توانید باک را با توجه به مشخصات سازنده دوباره وصل کنید.
ویدیوهای مفید زیادی برای انواع خاصی از مخازن در YouTube وجود دارد، بنابراین قبل از فرو رفتن در پروژه مخزن سوخت، حتماً اطراف آن را جستجو کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا